Vicces

18 ember, akinek olyan éttermi élményben volt része, amit sosem fog elfelejteni

Valószínűleg mindannyian voltunk már egy-egy kávézóban és éttermben. Bár ennek különböző okai lehetnek, mint például egy fontos esemény megünneplése vagy egy baráti találkozó, egy dolog mindig ugyanaz marad – szeretnénk egy finom étellel kényeztetni magunkat. Ám néha az, amit a pincér hoz nekünk, a boldogság helyett vegyes érzéseket, meglepetést és bizalmatlanságot vált ki belőlünk.

Az emberek emlékeznek ezekre az éttermi pillanatokra, és más internetezők úgy döntöttek, hogy csatlakoznak hozzájuk. Elolvastuk az összes történetet, kiválogattuk a legérdekesebbeket, és nem felejtettük el a cikk végére egy bónuszt elhelyezni.

• Szóval a férjemmel elmentünk ebbe az étterembe. Rábukkantam az étlapon a “Thai almás pite” nevű desszertre, és megrendeltem. Imádom a pitéket és a thai ételeket, így izgatottan vártam, hogy megérkezzen a rendelésem. És akkor ezt rakták elém. A pite úgy nézett ki, mint 4-5 apró almadarabka vajba forgatva, kis csokiszósszal megkenve, és 11 csokidarabkával (igen, megszámoltam). Majdnem elsírtam magam, és megfogadtam, hogy soha többé nem eszem ebben az étteremben.

• “Soha nem ettem még csirkés samosát. Ki akartam próbálni, és rendeltem egyet. Amikor megláttam a dobozt, azt gondoltam: ‘Hűha, ez egy nagyon nagy samosa! Aztán kinyitottam a dobozt.”

• A feleségemmel a második házassági évfordulónkat ünnepeltük. Mindketten úgy döntöttünk, hogy egy francia hagymalevessel kezdünk. Amikor megérkezett, rájöttünk, hogy ez nem egészen hagymaleves. A leves tetején lévő olvasztott sajt helyett a tálban valami szemcsés anyag volt. Megkóstoltam, és majdnem elfojtottam a torkomat. Olyan volt, mintha egy kanál sót öntöttem volna a számba. A pincérnőnk odajött, és megkértem, magyarázza el, mit tettek a levesbe. Azt mondta: “Nos, elfogyott a mozzarella, ezért reszelt parmezánt kellett használnunk”. Visszaküldtük a levest.
  • A barátommal egy szállodában töltöttük az éjszakát, és reggel szobaszervizt rendeltünk. Ez már benne volt az árban. Hagytunk egy cetlit, hogy nem eszünk húst. Nagyon korlátozott vegán menüjük volt… Végül egy fél paradicsomot, 6 gombát, egy hasábburgonyát és talán egy-egy evőkanál babot kaptunk. Ha azt mondanám, hogy bosszús voltam, az még enyhe kifejezés lenne!

• “Mindig is az éttermi asztalról akartam megenni a fagylaltomat. Ja, nem.”

• Amikor középiskolás voltam, a szüleimmel elmentünk egy etióp étterembe. Rendeltünk egy kombinált tálat, hogy minél több különböző dolgot kipróbálhassunk. Hamarosan a tulaj kihozott egy hatalmas tálcát, amelyen egy tucat kis tányér volt. Nem volt evőeszköz, csak szalvéta. Egy pillanatig nagyon értetlenül ültünk ott. A tulajdonos letépett egy szelet kenyeret, belemártotta valami lencsefőzelékbe, és puszta kézzel apám szájába nyomta. Aztán ugyanezt tette velem is.
  • 2017 nyarán Olaszországban nyaraltam, és Nápolyban töltöttem néhány napot. Nyilvánvalóan alacsony költségvetésből utaztam, és csak napi 2 étkezést ettem. Egy hosszú bolyongással töltött nap után úgy döntöttem, hogy elmegyek egy étterembe. Nagyon éhes voltam, és tésztát rendeltem. A rendelésem egy örökkévalóságnak tűnő idő után érkezett meg, és amikor a pincér végre hozta a tányéromat, ezt láttam. Ezért 11 eurót kellett fizetnem, plusz borravaló. Négy harapás kellett ahhoz, hogy megehessem. Egész úton a szállóig nevettem, és a mai napig azt hiszem, hogy megtréfáltak.

• “Titanic Burger”-nek nevezett valamit vettem. Az étlapon hamburgerként volt leírva. Aztán megérkezett ez.”

• 10 évvel ezelőtt, amikor először jártam Szaúd-Arábiában, elmentem ebédelni. A sofőrünk általában elvitelre rendelt nekünk, és úgy döntöttem, hogy ezúttal én is csatlakozom hozzá. Csirkés kabszát kínáltak nekem. Fogalmam sem volt, mi az, a sofőr leírása pedig olyan volt, mintha arab rizs lenne csirkével. Aztán a sofőr megkérdezte: “Fél adagot vagy egyet kér?”. Éhes voltam, hajnali 3-kor szálltam le, nem aludtam rendesen a több mint 9 órás repülőút miatt, és nem reggeliztem, így az egyet választottam. Egy órával később az étel egy átlátszó műanyag zacskóban érkezett. Annyi rizzsel volt megtöltve, ami egy négytagú indonéz családot is meg tudott volna etetni. Aztán megláttam a sült csirkét egy kartondobozban. Ez a csirke kabsa lett az ebédem, a vacsorám, a másnapi reggelim és az ebédem. És még mindig maradt egy kis maradék rizs.
  • “Úgy döntöttem, hogy a születésnapomat egy drága torontói étteremben ünneplem. Már a rendelés leadása előtt sem volt jó érzésem a hellyel kapcsolatban, és amikor a pincér végül kihozta a tányérokat, az egyáltalán nem javított ezen. 30 dollárt fizettünk 5 apró darab ravioliért.”

• “Nagyobb kezekre lenne szükségem, hogy megfogjam ezt a burgert.”

• Vakáción voltam, és bementem egy kávézóba. A pincér azt mondta, hogy rendeljem meg a jellegzetes pizzájukat, mert az emberek csak ezért az ételért jönnek ide. Úgy döntöttem, hogy kipróbálom, és elkezdtem várni. Vártam, és vártam, és vártam, és vártam, amíg a pincér végre visszatért. Egy apró, megégett pizza volt nála, alatta egy kör alakú kartondarabbal. Úgy nézett ki, mint valami, ami a fagyasztott pizza alá kerül, amit az élelmiszerboltban veszel. Általában nem szoktam panaszkodni az ételre, és általában kérdés nélkül megeszem, de ez a helyzet meghaladta az én felfogóképességemet. Megkérdeztem a pincért: “Elfogytak a hozzávalók, és el kellett mennetek fagyasztott pizzát venni, hogy kiszolgáljatok?”. Látszott, hogy váratlanul érte, mintha valahogy nem számított volna arra, hogy rájövök. De megerősítette a gyanúmat, elnézést kért, és felajánlotta, hogy levonja a számlámról.
  • “Ettől a Pizza Margaritától nincs kedvem enni… vagy élni.”

• A barátom mesélte, hogy a munkahelyük úgy döntött, hogy megpróbálnak kedvében járni azoknak, akik nem esznek húst, ezért ugyanazt a levest hússal és hús nélkül is felvették az étlapra. Az ebédszünetében a barátom kért egy tál ilyen levest. A szakács óvatosan zöldséglevest öntött a tálba, és megkérdezte a barátomat, hogy szeretné-e, hogy a leves vegetáriánus legyen vagy sem. A barátom a húsos változatot választotta. Ezután a szakács csak kivette a húsdarabokat ugyanabból az edényből, és beletette a tálba. A barátomnak elállt a szava.
  • “A pincér kihozta a tálat, és azt mondta: “Csak ne egye meg a köveket”.

• Nem igazán szeretem az édes ételeket. Egyszer elmentem egy kínai étterembe, és az étlapon garnélarákról készült fotókat láttam. Az étel nagyon jól nézett ki, ezért úgy döntöttem, hogy megrendelem. Mivel tudtam, hogy a kínaiak mennyire szeretnek cukrot tenni a legváratlanabb ételekbe is, megkérdeztem a pincért: “A garnélarákot cukor nélkül főzik?”. Ő megerősítette: “Igen, cukor nélkül”. Aztán hozta a rendelésemet, megkóstoltam, és a fogaim beleragadtak valami szirupba. A pincérnő pedig ott állt a közelben, és mosolygott: “Nincs cukor, csak tiszta méz!”.
  • “A Faasos-tól rendeltünk egy édes tálat. Erre számítottunk, és ezt kaptuk.”

• Csak úgy tudom leírni, hogy “stegosaurus gombócok”.

Bónusz: Amikor elmész egy étterembe és végre azt mondhatod: “Hű, biztos viccelsz velem!”.